Výměna rozvodů



V přibližně 70 % všech motorů pohání ozubený řemen také vodní čerpadlo. Vodní čerpadlo zajišťuje trvalý průtok chladicí kapaliny přes chladič a motor. Ozubený řemen, napínací kladka, vodicí prvky a vodní čerpadlo musí být přitom vzájemně optimálně sladěné. Jen tak lze zaručit jejich spolehlivé fungování a dlouhou životnost.

výměna rozvodů

V případě netěsného vodního čerpadla hrozí poškození motoru.

Ozubený řemen musí pohánět vačkový hřídel, který zajišťuje přesný ventilový rozvod. V důsledku netěsného vodního čerpadla se ozubený řemen dostane do styku s unikající chladicí kapalinou. Ozubený řemen může být potom poškozen působením chemikálií. V důsledku toho dojde k výpadku rozvodového mechanismu mezi klikovým hřídelem a vačkovým hřídelem. Následkem může být velké poškození motoru. Ozubený řemen mohou poškodit i silně zatížená ložiska napínacích nebo vodicích prvků.

Vždy měnit pravidelně, vždy měnit kompletně.

V závislosti na modelu vozidla a použitém motoru stanovují výrobci vozidel pro výměnu ozubeného řemenu intervaly výměny. Pokud ozubený řemen pohání vodní čerpadlo, doporučuje se provést spolu s výměnou ozubeného řemenu i výměnu vodního čerpadla, protože při později provedené výměně vodního čerpadla je nutné vyměnit ozubený řemen mimo interval výměny a zákazníkovi tak vznikají zvýšené náklady, kterým bylo možné zabránit.

výměna rozvodů výměna rozvodů výměna rozvodů výměna rozvodů
autobazar
Škoda Superb 1.8 TSi,AMBITION, 118kW, digiAC,Top Stav
Škoda Superb 1.8 TSi,AMBITION, 118kW, digiAC,Top Stav
2011, 144255 km
259000 Kč
Volkswagen Passat 1.9 TDi, 96kW, DigiAC
Volkswagen Passat 1.9 TDi, 96kW, DigiAC
2001, 247426 km
70000 Kč
Peugeot 807 2.2 HDi, 94kW, digiAC 7místné
Peugeot 807 2.2 HDi, 94kW, digiAC 7místné
2005, 291710 km
85000 Kč
naši partneři